V poisťovni Dôvera vznikli nové oddelenia, ktoré sa zaoberajú finančnými kontrolami. Ďalšie oddelenia sa spojili. Vyplýva to z informatívneho materiálu o zmene organizačnej štruktúry obchodnej spoločnosti, ktorou je zdravotná poisťovňa Dôvera. Materiál je zaradený na stredajšie (23.4.) rokovanie vlády.
Podľa zákona o zdravotných poisťovniach a dohľade nad zdravotnou starostlivosťou je zdravotná poisťovňa povinná predkladať Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou a vláde Slovenskej republiky organizačnú štruktúru po každej jej zmene. Od 1. apríla 2025 sa na Úseku financií a prevádzky na Odbore kontroly a vymáhania poistného spojili dve oddelenia – Oddelenie ročného zúčtovanie a Oddelenie kontroly platiteľov. Vzniklo jedno spoločné Oddelenie kontroly a ročného zúčtovania.
„Na úseku vzťahov s poskytovateľmi zdravotnej starostlivosti sa zriadil jeden nový odbor – Odbor riadenia nákladov na zdravotnú starostlivosť a zaniklo Oddelenie preverovania fiktívnej zdravotnej starostlivosti,“ informujú predkladatelia materiálu, predseda predstavenstva Dôvery Martin Kultan a člen predstavenstvo Marian Faktor. Kultan je generálnym riaditeľom poisťovne a Faktor pôsobí ako riaditeľ úseku vzťahov s poskytovateľmi.
Doplnili, že tri nové oddelenia vznikli aj na Odbore revízií a kontrol v poisťovni. Sú to Oddelenie revízií a kontrol ambulantnej zdravotnej starostlivosti, Oddelenie revízií a kontrol ústavnej zdravotnej starostlivosti a Oddelenie revízií a kontrol diagnostickej zdravotnej starostlivosti.