Na výskyt podvodných telefonátov upozorňuje Národné centrum zdravotníckych informácií (NCZI), v ktorých sa volajúci vydávajú za zástupcov inštitúcie. Podvodníci žiadajú od poskytovateľov zdravotnej starostlivosti zaplatenie poplatku za aktualizáciu údajov v registroch. NCZI zdôrazňuje, že ide o falošnú komunikáciu, ktorá nemá nič spoločné s činnosťou centra.
Inštitúcia pripomína, že NCZI nikdy nevyberá žiadne poplatky, ani telefonicky, ani e-mailom, ani prostredníctvom listov, za žiadnu zo svojich služieb či registrácií. Všetky pokusy o podobné konanie sú podvodné a môžu byť zneužitím identity štátnej inštitúcie.
Centrum preto vyzýva všetkých poskytovateľov zdravotnej starostlivosti, aby na takéto telefonáty nereagovali a v žiadnom prípade neposkytovali svoje osobné alebo platobné údaje. Ak by dostali podobné výzvy, nemali by vykonávať žiadne platby ani zdieľať informácie o účtoch či fakturácii.
V prípade pochybností alebo podozrivých situácií majú poskytovatelia kontaktovať NCZI priamo cez oficiálne komunikačné kanály – telefonicky na čísle 02/32 35 30 30 alebo e-mailom na adrese [email protected].
NCZI zároveň upozorňuje, že podobné prípady podvodov sa v poslednom období množia a apeluje na zvýšenú opatrnosť všetkých zdravotníckych zariadení aj ich administratívnych pracovníkov.
 
                 
    
         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                        