Operátori tiesňovej linky 155 vybavili v minulom roku rekordný počet hovorov. Išlo celkovo o 917 195 prichádzajúcich hovorov, pričom to bolo približne o 10 500 hovorov viac, než v období vrcholiacej pandémie covid. Na svojej webovej stránke o tom informovalo Operačné stredisko záchrannej zdravotnej služby (OS ZZS) SR.
OS ZZS SR vlani zaznamenalo rekordný počet volaní na tiesňovú linku 155. Operátori tiesňovej linky 155 vybavili celkovo 917 195 prichádzajúcich hovorov, pričom to bolo približne o 10 500 hovorov viac, než v období vrcholiacej pandémie covid. Najviac hovorov operátori zaznamenali v Košickom kraji, kde ich bolo viac ako 160-tisíc, nasledoval Prešovský kraj s počtom viac ako 133-tisíc hovorov a Bratislavský s počtom takmer 120-tisíc. Najmenej hovorov bolo zaznamenaných v Trnavskom kraji, kde ich bolo viac ako 89-tisíc.
„Aj tieto stúpajúce čísla potvrdzujú nezastupiteľné miesto tiesňovej linky 155 v rámci integrovaného záchranného systému. Zároveň nám poskytujú cenný prehľad pre plánovanie novej siete záchranných zdravotných staníc, na ktorej sme pracovali so Žilinskou univerzitou a aktuálne ju finalizujeme,“ uviedol riaditeľ OS ZZS SR Osama Al-Khaldi.
Zo štatistiky operačného strediska ďalej vyplýva, že operátori tiesňovej linky 155 vybavili v roku 2024 v rámci primárnych zásahov 25 550 udalostí, ktoré sa týkali kritických stavov pacientov, viac ako 144-tisíc bolo naliehavých a takmer 385-tisíc bolo menej naliehavých.
Operátori tiesňovej linky riešili v minulom roku aj viac ako 151-tisíc odkladných udalostí. V takom prípade išlo o stavy, pri ktorých bol počas tiesňového volania v rámci konzultácie zaznamenaný zdravotný stav osoby, ktorý bezprostredne neohrozuje jej život alebo niektorú zo základných životných funkcií. Volajúcemu tak operátori odporučili alternatívne riešenie a na adresu nebola vyslaná ambulancia záchrannej zdravotnej služby.