Phishingové správy sa stávajú bežnou súčasťou komunikácie a testujú ostražitosť prijímateľov. Odosielatelia takýchto podvodných emailov sa často vydávajú za rôzne firmy či inštitúcie a neváhajú použiť ani logo spoločností. Zdravotná poisťovňa Union preto vyzýva svojich klientov k opatrnosti, keďže kliknutie na takéto nebezpečné emaily môže mať vážne následky.

Špeciálny newsletter, výhra v súťaži či obyčajné informovanie o podanej žiadosti o vrátenie peňazí. Aj takto môžu vyzerať phishingové emaily, ktoré môžu klientov nalákať ku kliknutiu na nebezpečný externý odkaz. S takýmto emailom sa stretol aj klient Unionu, ktorý si ale všimol odosielateľa správy a neotvoril ju.

„V uplynulých dňoch sme dostali informáciu od nášho klienta, že dostal email, ktorý ho vyzýval kliknúť na externý odkaz – malo ísť o vrátenie peňazí online. Obraciame sa preto na našich klientov, aby zvýšili svoju opatrnosť, a nikdy neotvárali podozrivé správy. Práve v tomto prípade si náš klient správne všimol, že odosielateľ je podozrivý, jeho email bol „kliksafe.nl“,“ vysvetľuje Kristína Baluchová, hovorkyňa Unionu. Upozorňuje tiež na ďalšie známky phishingových správ – znenie emailu, nesprávna štylistika či príliš lákavá ponuka. „Klienti by mali predtým, než na niečo kliknú, zvážiť, či sa vôbec do nejakej súťaže zapojili, či sú v procese riešenia nejakej poistnej udalosti a najmä sa zamyslieť nad odosielateľom. Ak nejde o oficiálny email spoločnosti, riziko je vysoké,“ hovorí Baluchová.

Podľa bezpečnostných expertov Unionu je dnes bežné, že hekeri ukradnú logo spoločnosti a predstierajú jej totožnosť. „Nie pred všetkým sa dá chrániť. Naše logo je bežne dostupné na webstránke, stiahnuť si môže ktokoľvek, tu sa ničomu predísť nedá. Ostáva len opäť apelovať na užívateľov, aby neotvárali emaily v rýchlosti a najmä neklikali bez uváženia na externé odkazy,“ dodáva hovorkyňa Unionu.

V prípade otázok ohľadom riešenia poistných udalostí odporúča Union obrátiť sa priamo na zákaznícke centrum spoločnosti.

Mohlo by vás zaujímať