Najčastejšími dôvodmi volania na tiesňovú linku 155 vlani boli sťažené dýchanie, hypertenzia a pády. Nasledovali bolesti brucha, neurologické ťažkosti, bolesti na hrudi, úrazy, kolapsy, bolesti chrbta a bezvedomie. Vyplýva to z interných štatistík, o ktorých informovalo Operačné stredisko záchrannej zdravotnej služby SR na svojej webovej stránke.

Operačné stredisko v tejto súvislosti upozorňuje, že linka 155 je určená pre urgentné stavy. „Pred volaním na tiesňovú linku 155 si je vždy potrebné uvedomiť, že je určená výhradne pre neodkladnú zdravotnú starostlivosť, teda pre prípad ohrozenia zdravia a života pacienta,“ zdôraznil riaditeľ Operačného strediska záchrannej zdravotnej služby SR Osama Al – Khaldi.

V minulom roku operátori tiesňovej linky 155 riešili aj hovory neurgentného charakteru, ktoré síce v niektorých prípadoch mohli byť pre volajúcich z ich pohľadu naliehavé, no nie sú určené pre takéto volanie. Napríklad občan zavolal z dôvodu, že potrebuje predpísať lieky pre svojho príbuzného, o ktorého sa stará, ale jeho obvodný lekár má dovolenku. „Zaznamenali sme ale napríklad aj volanie z dôvodu, že pani mala zle zastrihnutý necht, alebo chcela konzultovať možnosti stravy,“ povedal hlavný operátor Operačného strediska záchrannej zdravotnej služby SR Viliam Sládek.

V minulom roku evidovali viac ako 917-tisíc volaní. Operátori tiesňovej linky 155 pracujú nepretržite – 24 hodín denne, 7 dní v týždni, 365 dní v roku.